Kirjad elust

Lisa kommentaar

Kommenteeri külalisena

  1. Lisan nr 2 kirjale jätku:

    “Viimane juhus oli eile, 2.septembril saabus keskealine abielupaar USAst, kellel oli planeeritud ja makstud hotellid nii Eestis kui Baltikumis. Neil oli olemas kodus International Driver Permit, aga et seda vajatakse Eestis, ei olnud kuskil kirjas ja seega jätsid nad selle koju. Tallinna lennujaamas seisid nad fakti ees, et siit nad autot rentida ei saa ning segaduses, kuidas edasi ja mis teha kui kogu reis on rikutud.
    Helistasime koos Hertzi kontorisse Lätti ja Leetu, ei, kummaski riigis ei nõuta IDP-d. Küsimusele, miks Eestis on teisiti kui mujal Euroopas ja kas eestlased vihkavad mingil põhjusel ameeriklasi ei osanud ma vastata, tundes piinlikkust eestlaste mõttetu seaduse pärast. /–/
    Proovisin siis ise.
    Kui minna EASi ametlikule kodulehe http://www.visitestonia.com/en/travel-transportation/travel-to-estonia/drive-to-estonia, siis siin tõesti ei ole kirjas, et USA ja Kanada kodanikul peaks olema ka kaasas IDP.
    Panin sisse ka google´isse “IDP in Europ” http://businesstravel.about.com/od/internationaltravel/a/International-Drivers-Permit-For-Europe.htm
    Ka sellelt lehelt ei tule välja infot selle kohta, et seda Eestis vaja on, samas on seal kirjas maad, kus VÕIDAKSE IDPd küsida, muidu saab trahvi.
    Kas teile ei tundu, et midagi on valesti? Või äkki ongi plaan turistid Eestist eemale peletada?”

  2. Siin on midagi väga valesti. Ma pole advokaat, aga siit paistab case nöuda tagasi köik karistused, sest kui pole kirjas, kuidas peab inimene eemalt teadma, et selline paber on vaja kaasa vötta?! ARK kui juriidiline isik tuleb anda Euroopa kohtusse vastukäivate seaduste, hämamise ja omavolitsemise pärast.
    Selline tunne on, et kui jutud on söbralikust jms e-riigist, siis tegelikkuses lajatatakse sellise byrokraatliku vihaga, et kaob igaveseks isu sellest riigist midagi kuuldagi. Yhesönaga ARK nullib ära teiste suure töö Eestit positiivse kylje pealt näitamises. Kuidas on tulnud, et ARK on saanud maffiaks, riik riigis?
    Aga see väiklane suhtumine näitab ka paljude ametnike ja ka teenindajate yldist suhtumist, ebasöbralikkust ja ebakylalislahkust, kokkuvöttes kogu rahva kultuuritust.
    Need kes ennast kuuldust puudutatuna tunnevad, vötku kätte ja nöudku ARK’ilt normaalset, selget ja läbinähtavat reeglistikku.

  3. Epp, ma tahaksin ka väga Maanteeameti vastust sinu küsimustele, kui kuuled, jaga ka blogis. Mis seadusmuudatus on plaanis välja pakkuda? See tundub ülivajalik, kuna välismaalaseid elab Eestis üha rohkem ja ma usun, et paljude jaoks on lihtsam koos perega oma kodumaale kolida, kui see 1,5 aastane kadalipp läbi teha 🙂

  4. Soovitan soojalt selle 12 kuu jooksul osta endale korrektselt ka bussipilet, kui on vaja bussiga sõita. Sest kui peaks juhtuma, et sõidab bussipiletita, siis on see väärtegu. Ja vastavalt karistusregistri seadusele, iga uus väärtegu katkestab ka eelmise väärteo aegumise. Mis tähendab, et kui sa 11-ndal kuul sõidad jänest, siis sellest hetkest hakkab pihta ka uuesti sinu juhilubade aegumise tähtaeg ja sa pead veel 12 kuud ootama. Ja nii iga väärteo puhul.

  5. Jah, Marjam, sellele tuleb kindlasti järg.

    Kaur, hea nüanss, tõesti aitäh. (Ja hea vihje “Minu Eesti 1” raamatule, vähemalt mina lugesin siit selle vihje välja… Pärast seda jama pole me mu teada sõitnud jänest, kui välja arvata lugu, mismoodi ma ükskord istusin vale bussi peale ja värskesse “Vikerkaarde” nii süvenesin, et sõitsin Viljandi-Tallinn asemel Viljandi-Tartu, hahahaa… Tookord bussijuht ei märganud, et ma talle valet eelmüügi piletit näitasin. Aga oleks näiteks kontroll peale tulnud ja mind ajakirjalugemises seganud, oleks võinud mulle trahvi teha küll. Meiega ikka juhtub! :))

  6. Mul saab varsti esimene aasta täis vahtralehega Eestis sõites omades avariideta staasi pea 20 aastat. Kui 2000 aastal Eesti tagasi tulin, siis vist sel ajal see lubade vahetamise nõue seadusesse kirjutatigi. Huvitav oleks saada teada, kes meie poliitikutest seda asja nii järjekindlalt ajab. Uues liiklusseadusega lühendati välislubadega sõiduõiguse aega veel poole võrra.
    Autokooli ja eksameid läbides mõtisklesin palju selle seaduse kasulikkusest/põhjendusest. Ma ei ole kindel, kas Eestis juhilubade saamine tagab head oskused auto juhtimiseks. kuulsin ka asjast vesteldes arvamust, et USAs saadakse load ilma midagi eriti okamata ja ongi vajalik Eestis korralikult sõitma õppida. See on tõsi, et USAs saab juhiload palju kergemini, olenevalt osariikide seadustest, aga sellist ebakultuurset ja pahatahtlikku liiklust, nagu Eestis, pole ma USAs kusagil kohanud. Jääb mulje, et autokoolitus ja eksamite süsteem ning Maanteeameti hoiak Eestis pigem toodab või vähemalt toetab hoolimatut käitumist liikluses.

  7. mulle kohe meeldib Twd kommentaar, arvan täpselt seda sama. Välismaalasi, eriti, kui tegu pole EL-i kodanikega, kotitakse igal võimalusel ja moodusel. puudub ühtne ‘reegel’, igaüks teab midagi või siis ei tea midagi ja nii ongi

  8. Miks ainult välismaalasi? eesti inimestega toimub ju sama. liiga pikaks läheks ja keegi ei viitsiks lugeda. öeldakse hoia end kõigest negatiivsest eemal-elad kauem ja õnnelikumalt? kes viitsib ja närvikava on traatjas -au ja kiitus!päikest- kasvuraskused?.

Arhiiv

Viimased kommentaarid

Sliding Sidebar