Ilma netita on kodukontor-koduõpe palju efektiivsem

Lisa kommentaar

Kommenteeri külalisena

  1. Epp, Sina oled suurepärane lapsevanem. Mina töötan tavalises suure linna piirkonnakoolis ja võin kinnitada, et Eesti keskmine lapsevanem ei tuleks lastele ise, omal algatusel asjade õpetamisega toime. Õigemini, lapsevanem ei tule selle pealegi, et näiteks ühise söögitegemise käigus saaks laps midagi õppida – õpitakse ju koolis, pingis, diplomeeritud pedagoogi juhendamisel. Kõik kolm ja pool aastat, mil mu enda kolm last koduõppel olid – sealjuures ilma koolist ettenähtud õppekavade või-aegadeta, kokkuleppel kooliga täiesti vanemate vastutusel, ainult riikliku õppekava piires -, pidin ühtelugu ka väga võimekatele ja lastest hoolivatele tuttavatele lapsevanematele (ja kolleegidele tööl) selgitama, et tegelikult ei jää meie lapsed rumalaks, nad õpivad lihtsalt teistmoodi. Ei jäänud, kõik on oma aastakäigus üle keskmise tublid õpilased.
    Ja kujuta nüüd endale ette kohusetundlike lastega üksikema, kes on, ütleme, haiglaõde või näiteks toidupoes müüja – ta ei saa lapsi töövarjuks võtta, tõenäoliselt ei mahu tema maailmapilti mitte mingi koolitu õppimine, ta on pikad päevad tööl… Sellise lapsevanema jaoks on turvaline ja lihtne, kui lapsed saavad juhatust oma õpetajatelt ja õpivad vähemalt oma päeva planeerima, e-koolis orienteeruma, erinevate netikeskkondade nüansse tähele panema… Vaabakurruliste purihammaste kohta nad tõesti iseseisvalt palju ei õpi ja kakskordkahe selgekssaamine jääb sügisesse, aga praegu teevad koolid seda ainsat, mida nad niisuguses olukorras oskavad teha. Isegi kuigi distantsõpe on kõigist õppimisvormidest kõigi osapoolte jaoks kõige kurnavam.

    Aga koduõppe ja vabaõppe loomulikkuse teadvustamisega tuleks ikkagi edasi tegeleda. Et Eestis oleks rohkem rahuleolevalt kodus õppivaid lapsi kui meie tavaolukorra peotäis.

    1. Jah, tõsi ta on… See lugu oli mul kirjutatud iseenda kohta. Lubasin kirjutada ka üldisema loo (EPL-le) ja juhe jooksiski kokku. Ma pean õigeks laste harimist ja ma pean õigeks sotsiaalset distantseeritust viiruse ajal ja ma pean õigeks nutivahenditest eemalhoiu – kuidas need asjad kokku klapivad, kui lapsevanemad ei suuda olla eraõpetajad ühel või teisel põhjusel?… Ma mõtlen sellele palju. Ehk tuleb peagi siiski mult järgmine lugu. Hetkel on juhe veel koos.

  2. Hei Epp. Näe, olen netis ja loen su artiklit:) Nõustun sinuga 100% olles ise väga sarnase teekonna läbi käinud. Ka selle, et laps tahab koduõppelt tagasi kooli. Hetkel on meie peres üks laps koduõppel ja teine tavakoolis. Murran pead kuidas ka tema taas koju saada. Loodan, et karantiin aitab ehk sellele kaasa.
    Meie koduõpe on suht vaba. Võtsime selleks poolaastaks ette ainult eesti keele ja matemaatika. Kõik muu õpime nö. elu käigus.
    Minu suur küsimus on kuidas tekitada oma lastes tõelist huvi õppimise vastu. Ma ei leia et on hea neid pidevalt kontrollida – minu arust toodab see lapses inimest kes teeb asju käsu peale ja hirmus saada (ka elus) halb hinne. Samas koolisüsteem on suur kontrolli süsteem. Iga tööd või teadmist kontrollib õpetaja. Ja ma näen, et kahjuks on meie lastel mentaliteet, et õpin “õpetaja pärast”. See on väga kurb. Kuidas innustada oma last olema uudishimulik nende asjade suhtes mis on aastaprogrammis, see on minu jaoks suur küsimus?
    Teine küsimus on kindlasti see, et kuidas teha oma tööd ja samal ajal olla olemas lapse jaoks? Ilmselt tuleb mul teha kindlad kokkulepped, et see tund ma töötan ja see tund olen sinuga. Seda pean veel õppima. Sinu nädalaplaani näide on super. Seda tahan rakendada.
    Kolmas küsimus on see kuidas saada oma 12a ja 11a netist välja? Meil on küll kehtestatud ekraaniaegadele piirangud. Kuid ma arvan, et me pole suutnud saada oma lapsi endaga samasse paati. Neile tundub, et me oleme imelikud vanemad kes ei luba neil teha seda mis kogu maailm ümberringi teeb…
    Sellised mõtted. Aga kui ükskord kohtume oleks väga huvitav sinuga kogemusi vahetada.
    Tervitades Kamille

Arhiiv

Viimased kommentaarid

Sliding Sidebar